Bjarne Nielsen A/S går nye veje med BN-Akademi og Customer Experience Management

Med fokus på en kontinuerlig udvikling af Bjarne Nielsen A/S’ 330 medarbejderes evner til fortsat at give en unik kundeoplevelse, går bilkæden nu nye veje i bestræbelserne om, at skabe Danmarks mest moderne og succesfulde bilhus. Det sker dels gennem etablering af BN Akademi, som et internt uddannelsescenter samt gennem ansættelsen af en CEM-manager. Begge dele er noget som kun meget få bilhuse i dag råder over i den danske bilbranche.


Kundernes forventninger til os som et etableret og erfarent bilhus, og ikke mindst til vores kundevendte medarbejdere, er i en konstant udvikling og kravene er højere end nogensinde. Kundeloyalitet skabes ikke ved at levere den service, som kunderne får alle andre steder, men kun ved at give en særlig og ekstraordinær kundeoplevelse” fortæller adm. direktør Michael Stig Nielsen.

Godt … er ikke godt nok!

I de senere år er der kommet stadigt mere fokus på kundetilfredshed – både i bilbranchen såvel som i detailbranchen som helhed. Onlineportaler som Trustpilot, Google Places og Facebook gør det nemt at sammenligne kundeoplevelser. Bjarne Nielsen har aktuelt de maksimale 5 ud 5 stjerner på Trustpilot ligesom interne kundetilfredshedsmålinger viser flotte resultater.

”Som kunde hos Bjarne Nielsen skal man ikke være i tvivl om vi vil gå ’det ekstra skridt’ for at yde en professionel rådgivning og service i særklasse. Vores mål er ikke blot at sælge kunden én bil, men at være det naturlige valg når bilen skal på værksted og sidenhen skiftes til en ny” fortsætter Michael Stig Nielsen.

BN Akademi

God kundeservice handler om at være forberedt og konstant læring. Forberedt på den enkelte kundes ønsker og behov, forberedt på at blive kontaktet telefonisk, via e-mail eller online. Hos Bjarne Nielsen er uddannelse en naturlig del af denne forberedelse. Derfor etableres BN-akademi.

BN Akademi vil fungere som koncernens interne uddannelsescenter med et særligt fokus på Customer Experience Management (CEM). Det betyder konkret at medarbejderne her vil blive trænet i salgs, dialog- og ledelsesprocesser med henblik på at skabe kundeoplevelser i særklasse.

”Vores medarbejdere er vores allervigtigste ressource. Med BN Akademi kan vi uafhængigt og løbende udvikle vores medarbejdere - og samtidig spotte nye talenter, som vi kan udvikle til vores fremtidige nøglepersoner i organisationen”, fortæller Michael Stig Nielsen videre.

Customer Experience Manager

Det bliver Kim Qvistgaard, som kommer til at stå i spidsen for det nye BN Akademi. Kim tiltræder sin stilling som Customer Experience Manager 1. januar 2016, og får således også ansvaret for BN Akademi. Han er 53 år og kommer med en bred erfaring inden for salg, management og forretningsudvikling. Han har siden 2000 haft sit eget konsulentbureau, ’Quistgaard & Partnere’, som har løst opgaver inden for salg, management og forretningsudvikling for en lang række af store danske virksomheder

Samtidig bliver Kim kundechef og dermed ansvarlig for alle kundetilfredshedsprogrammer og -processer. Hans hovedopgave bliver, at gennemføre en gennemgribende Customer Experience Management proces hos Bjarne Nielsen A/S, hvor kundevendte processer og touchpoints gennemgås, revideres og optimeres.

Kim Quistgaard starter som nævnt 1. januar 2016 og bliver samtidig en del af ledelsen.

---

For yderligere information - kontakt:

Michael Stig Nielsen, adm. direktør: tlf. 99291801 eller Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Foto: Michael Stig Nielsen

Vi bruger cookies

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold. Hvis du klikker videre, accepterer du vores brug af cookies.
Læs mere