STORSÆLGENDE VAREBIL
Ford E-Transit Custom - fuldelektrisk arbejdsbil
Den mest solgte varebil i Danmark og Europa bliver elektrisk. Ford E-Transit Custom er navnet, og den kører op til 380 km på én opladning.
Rummelig varebil
Ford kalder selv Transit Custom for kongen af varebiler. Det er den mest solgte varevognsmodel i Danmark gennem mange år, og det samme gør sig gældende i resten af Europa. Størrelsen er ideel for mange erhvervsdrivende, og derfor er varebilen det oplagte valg for mange forskellige erhverv. Den populære varebil kommer nu i en fuldelektrisk udgave, og det bliver en kickstart af overgangen til fuldelektriske varebiler, forventer Ford. Ford E-Transit Custom hedder den nye udgave.
Den kan rumme 5,8-9,0 m³ og har en nyttelast op til 1100 kg. Den fås med et 74 kWh batteri, og den har en rækkevidde op til 380 km (WLTP). Der er derfor masser af kilometer i varebilen. Særligt i byerne er det smart med elektrisk kørsel, fordi den vil kunne komme ind i alle miljøzoner, men med den rækkevidde kan den også bruges, hvis du har længere kørsel.
Den kan lades op ved 125 kW DC-hurtigoplader, og her kan den på 41 minutter lade fra 15-80 minutter. Fem minutters opladning giver 38 km, viser Fords egne test. Når du venter på opladningen, kan du arbejde i bilen, der er indrettet som mobilt kontor. Der er derfor mange fordele ved at vælge den fuldelektriske udgave af en populær varebil.
Ford E-Transit Custom forventes på markedet i 2023.
FORD E-TRANSIT CUSTOM Ford lancerer endnu en fuldelektrisk varebil. Denne gang er det den populære Transit Custom, der er sat strøm til.
Det er en stor opgave at få en tung varebil med mulighed for en stor last at køre langt, når det er med elmotor. Ford lykkedes dog ret godt med opgaven i E-Transit Custom. Batteriet er på 74 kWh, og den fås med to forskellige motorer med enten 135 hk (100 kW) eller 217 hk (160 kW).
Rækkevidden er op til 380 km (WLTP), og den kan lades lynhurtigt op med en 125 kW DC-hurtigoplader. Her kan lade 15-80 procent på 41 minutter, mens Fords egne tests viser, at den på fem minutter får 38 km ekstra.
Bruger man i stedet den trefasede 11 kW AC-oplader, tager en fuld opladning 7,8 timer.
En af grundene til, at Ford Transit Custom er så populær, er størrelsen. Den har plads til det meste uden at blive for stor, og den fås med lastrum på 5,8-9,0 m³. Bilen må have en nyttelast op til 1100 kg. Den kan trække op til 2000 kg.
Den fås med mulighed for dobbeltkabine og kombi-karrosserityper, ligesom den kan vælges med kort eller lang akselafstand og lavt eller højt tag.
Der er mange muligheder for at sammensætte den præcis til dine ønsker.
Det bliver næsten ikke nemmere at sætte sig bag rattet på E-Transit Custom. Den har nemlig automatgear og er udstyret med one-pedal drive, som også kendes fra Ford Mustang Mach-E. Man kan vælge at bruge funktionen, hvis man ønsker, og den gør, at du næsten ikke skal bruge bremsen.
Du bruger speederen som normalt, men når du slipper den, så bremser bilen automatisk. Systemet sikrer samtidig regenerativ bremsning, hvor bilen automatisk opsamler bremseenergi og regenerer strøm til bilens batteri.
GALLERI
Se alle detaljer på den fuldelektriske udgave af en storsælgende favorit.
Det er uvist, hvilke udstyrsniveauer der vil være i den kommende E-Transit Custom, men hvilket udstyr der vil være tilgængelig, har Ford løftet sløret for.
Det indebærer blandt andet avancerede førerassistentsystemer som pre-collision assist, lane keeping system, driver alert, fartpilot med hastighedsbegrænser, trafikskiltegenkendelse, intelligent speed assist, wrong way alert, parkeringssensorer og 360 graders kamera.
Varebilen er desuden udstyret med en 13" touchskærm med Fords SYNC 4 infotainmentsystem.
Ford E-Transit Custom kan leases, og ved at lease bilen fremfor at eje den, binder du ikke penge i virksomhedens bilpark. I stedet omdannes biludgifterne til en løbende driftsomkostning.
Indtil videre kender vi ikke priserne for den nye E-Transit Custom, og dermed heller ikke leasingpriserne, men det opdateres, når vi ved mere.
Med Ford Pro kan du holde helt styr på dine biler, og det er særligt smart, når det er elektriske biler, der skal oplades for at være køreklare. Derudover tilbyder Ford forskellige løsninger, som skal gøre det nemmere for virksomheden at få et overblik over flåden af firmabiler.
Ford Pro-kunder kan desuden få adgang til Blue Oval Charging Network med mere end 300.000 ladestandere i Europa.
Ford forventer desuden, at driftsomkostningerne ved den elektriske udgave er op til 40% lavere end en tilsvarende dieselmodle.
Det er endnu uvist, hvilke udstyrsniveauer der kommer til Ford E-Transit Custom, ligesom prisen også er ukendt. Teksten opdateres, når vi ved mere.
Ford E-Transit Custom modeloversigt
Brændstofforbrug km/l. CO2-emission g/km.
Der tages forbehold for pris- og afgiftsændringer samt trykfejl. Bilen kan være vist med ekstraudstyr. Se prisliste for oplysninger om brændstofforbrug, CO2 udledning og energimærkning.
Takket være Pro Power Onboard-teknologi kan du bruge Ford E-Transit Custom som strømkilde til dit værktøj, lys, computer eller hvad du ellers har brug for strøm til. Stikkontakter i kabinen kan leverer op til 2,3 kW.
Dermed har du altid strøm ved hånden, når du er på farten.
Det er hurtigt at omdanne E-Transit Custom til et mobilt kontor med udstyrspakken Mobile Office. Rattet kan omdannes til et bord til computeren eller til at nyde frokosten, og det er muligt at skrue op og ned for lyset i kabinen, ligesom der er særlig opbevaring mellem sæderne til dokumenter og elektronik.
Der er desuden 5G-forbindelse i varebilens kabine.
Alle softwareopdateringer sker ved hjælp af den trådløse teknologi i bilen, så der er færre værkstedsbesøg med E-Transit Custom. Opdateringerne kan for eksempel forbedre bilens ydeevne eller optimere eksisterende funktioner.
De installeres over natten, så der ikke er nedetid på bilen.
Find svaret her eller fang os på chat, telefon eller e-mail
Det med småt
Der tages forbehold for pris- og afgiftsændringer samt trykfejl. Bilen kan være vist med ekstraudstyr.
Se prisliste og/eller modelfanen for oplysninger om brændstofforbrug, CO2 udledning og energimærkning.