Konge i sin klasse
Renault Master - stærk og effektiv varevogn
Renault Master lever på mange måder op til sit modelnavn, for den store kassevogn er virkelig en mester - eller en konge - på landevejen. For det første er den bare utrolig behagelig at køre i, og for det andet besidder den så meget saft og kraft, at den med lethed kan styres gennem dagens - og nattens - mange forskellige gøremål. Den kan rumme helt op til 22 m³ i lastrummet.
Vognen er udstyret med masser af innovative løsninger, som gør det nemmere for dig at fokusere på det, der er vigtigt: At optimere og effektivisere din dagligdag - og dermed din forretning.
Du kan vælge mellem flere forskellige versioner, som giver dig et utal af muligheder, og som dermed bidrager til en lettere hverdag. Siden 1980 har Master været i modelprogrammet hos Renault, og den kommer i 2024 i fjerde generation. Med mere end 3 millioner solgte biler på verdensplan af modellen, er den stadig en stor og stærk spiller.

Prisvinder
Renault Master kåret som Van of the Year 2025
- For anden gang vinder den mesterlige varebil prisen
Renault Master er kåret som Van of the Year 2025, og det er anden gang, at varebilen får den hæder. For Renault er det femte gang, at en varebil vinder.
Varebilen fremhæves for sin aerodynamik og den fleksible platform, der gør det muligt at bruge enten diesel, brint eller el til at drive bilen.

RENAULT MASTER Der er mange kombinationsmuligheder på den store og rummelige Renault Master.
Det mener vores varevogns-ekspert
"Der er så meget plads i Renault Master, at det er en ren fornøjelse. Og så kører den faktisk glimrende, når man tager i betragtning, at det er en ret stor bil."


Renault Master med stærke dieselmotorer
Renault Masters størrelse kræver en virkelig stærk motor, og det har den naturligvis også. Der er fire forskellige dieselmotorer, som yder 105, 130, 150 og 170 hk.
I den nyeste generation af Renault Master er motorerne optimeret, så de er mere nøjsomme og udleder mindre CO2.
Det er muligt at vælge mellem manuelt gear eller et nyt automatgear. Her får man en effektiv 9-trins EAG9 converter gearcase.

Master med indbygget Google og 20 førerassistentsystemer
I midten af kabinen i Renault Master finder du en 10" skærm med indbygget Google. Renault har nemlig taget Android Automotive fra deres personbiler og over i varebiler - for første gang nogensinde for Renault. Du får direkte adgang til Google maps navigation, Google Play app og det stemmestyrede Google Assistant i varebilen.
Der er derudover 20 førerassistentsystemer, som sikrer dig og dine medtrafikanter. Det er blandt andet automatisk nødbremse, trailer stability assist og intelligent fartpilot.
Rattet er også hentet hos personbilerne, og det kan justeres i både højde og dybde for at sikre en optimal førerposition. Den kan desuden trække op til 2500 kg.

Masser af muligheder med Master
Renault tilbyder hele 40 forskellige versioner af Master, og du kan derfor nemt finde en varevogn, der passer til dit behov. Det er også muligt at tilføje indretning og opbygge en chassis-udgave, så bilen er helt tilpasset.
Den fås i tre versioner: L2 er basisbilen, L3 er med for- og baghjulstræk, mens L4 er baghjulstrukket. Den kan rumme 11-22 m³, afhængig af hvordan det kombineres.
I forhold til tidligere udgaver er den nemmere at læsse. Der er en 40 cm bredere sidedør, og op til 10 cm længere lasteområde. Master har dermed det længste i sin kategori. Venderadiussen er også forkortet med 1,5 meter, så den er nem at komme omkring i på trods af den store størrelse.
GALLERI
Kig nærmere på Renault Master
interiør og design
Der er mange designmæssige detaljer på Renaults største bilmodel.






Erhvervsleasing af Renault Master
Er der brug for en stor varevogn i virksomheden, så er Renault Master et godt bud. Vi tilbyder fleksibel erhvervsleasingaftaler, som tilpasses din virksomhed. Ved at lease undgår du at binde penge i vognparken, og i stedet bliver udgifterne til en løbende omkostning.
Vi tilbyder både finansiel og operationel leasing, afhængig af hvilken risiko du ønsker. Vi sammensætter aftalen helt efter dine ønsker.

Usædvanlig fleksibel kassevogn som mobilt kontor
Den noget nær enorme Renault Master rummer en lang række opbevaringsmuligheder. Kabinen er yderst rummelig og fyldt med lys - man føler sig simpelthen godt tilpas. Når bilen holder stille, kan du i bund og grund omdanne kabinen til et kontor - med et bord, som pludselig kan fungere som skrivebord til ens computer og papirer.
Kabinen sikrer dig desuden et godt udsyn, ligesom førerpladsen kan indrettes usædvanligt fleksibelt. Der er 135 liters fralægningsplads i bilen - det er 25% mere end tidligere udgaver.
Med den trådløse oplader er det nemt at oplade telefonen, når du er på farten. Du har det hele indenfor rækkevidde med Renault Master.
Renault Master modeller,
priser og specifikationer
Renault Master fås i flere forskellige udstyrsvarianter og størrelser.
Du kan her se priser, og et udpluk af det udstyr, som varebilen er udstyret med.
- Renault Master
L2H2 T33
Master i en medium udgave, der har L2 og H2. Den kan rumme 10,8 m³ og kan klare en totalvægt på 3300 kg.
Udvalgt standardudstyr
- Trinbræt bag
- Tvillingehjul
Pris fra290.000 kr.ekskl. momsKomplet prisliste - Renault Master
L2H2 T35
Master i en medium udgave, der har L2 og H2. Den kan rumme 10,8 m³ og kan klare en totalvægt på 3500 kg.
Udvalgt standardudstyr udover T28:
- Trinbræt bag
- Tvillingehjul
Pris fra300.000 kr.ekskl. momsKomplet prisliste - Renault Master
L3H2 T35
Master i en lang udgave, der har L3 og H2. Den kan rumme 13 m³ og kan klare en totalvægt på 3500 kg.
Udvalgt standardudstyr udover T28:
- Trinbræt bag
- Tvillingehjul
Pris fra315.000 kr.ekskl. momsKomplet prisliste - Renault Master
L3H3 T35
Master i en ekstra lang udgave, der har L3 og H3. Den kan rumme 14,8 m³ og kan klare en totalvægt på 3500 kg.
Udvalgt standardudstyr udover T28:
- Trinbræt bag
- Tvillingehjul
Pris fra335.000 kr.ekskl. momsKomplet prisliste
Brændstofforbrug 7,1-11,3 km/l. CO2-emission 230-368 g/km.
Der tages forbehold for pris- og afgiftsændringer samt trykfejl. Bilen kan være vist med ekstraudstyr. Se prisliste for oplysninger om brændstofforbrug, CO2 udledning og energimærkning.

Aerodynamisk design
Bagenden på Renault Master E-Tech er smallere end forenden for at optimere aerodynamikken på bilen.
Det giver den et mindre brændstofforbrug og dermed mindre CO2-udledning.

Gør det hårde arbejde
Du vil altid have alting inden for din rækkevidde uden at skulle rode i kabinen, fordi der er så god aflægningsplads.
Med indbygget Google er du altid forbundet, når du er på farten.

Markant front
Med en re-designet front er Renault-emblemet i fokus på Renault Master. Den ligner næsten en lastbil.
Den har desuden ekstra store LED-forlygter og C-shape lyssignatur.
Find svaret her eller fang os på chat, telefon eller e-mail
Spørgsmål om Renault Master
Hvorfor købe Renault Master?
Hvor stort er varerummet på Renault Master?
Hvor meget må Renault Master trække?
Andre Renault-modeller
Renault Kangoo
Fleksibel og fås med Open Sesame, der giver en stor åbning til varerummet. Kan rumme 3,3-4,3 m³.Pris fra187.000 kr.Lån fra2.209 kr./md. Kangoo E-Tech Electric
Elektrisk udgave af Kangoo. Praktisk, kompakt og med en elektrisk rækkevidde op til 300 km (WLTP).Pris fra212.000 kr.Lån fra2.466 kr./md. Renault Trafic
Populær, alsidig varevogn med plads til 5,8-8,9 m³. Velkørende og kan bruges til alle erhverv.Pris fra249.000 kr.Lån fra2.845 kr./md. Renault Trafic E-Tech Electric
Fuldelektrisk udgave af Trafic med plads til 5,8-8,9 m³. Rækkevidde op til 297 km.Pris fra260.000 kr.Lån fra2.959 kr./md. Renault Master
En mester på landevejen med plads til det hele. Her får du et rummeligt varerum op til 22 m³.Pris fra290.000 kr.Lån fra3.265 kr./md. Renault Master E-Tech
Fuldelektrisk og rummelig varevogn. Plads til 11-22 m³ og rækkevidde op til 410 km.Pris fra325.000 kr.Lån fra3.634 kr./md.
Se flere nyere brugte varebiler
RenaultDet med småt
Der tages forbehold for pris- og afgiftsændringer samt trykfejl. Bilen kan være vist med ekstraudstyr.
Se prisliste og/eller modelfanen for oplysninger om brændstofforbrug, CO2 udledning og energimærkning.