Et udfordrende år i bilbranchen kulminerede tirsdag aften til årets prisuddeling og branchefest Auto Awards, der fandt sted i Cirkusbygningen i København. Her vandt Bjarne Nielsen A/S titlen som Årets Nyvognsforhandler for andet år i træk.
- At genvinde titlen betyder næsten endnu mere end at vinde den første gang. Det seneste år har på ingen måder været normalt med lange leveringstider, og til tider har det været decideret frustrerende for både os og kunderne. Men alligevel har vores medarbejdere formået at holde hovedet koldt og samtidig leveret et højt serviceniveau. Derfor er denne pris et kæmpe skulderklap til hele koncernen, lyder det stolt fra koncerndirektør Bjarne Nielsen.
Direktør Anders Nielsen modtag sammen med Bjarne Nielsen prisen på scenen. Han lagde i takketalen stor vægt på netop holdindsatsen bag titlen.
- Vi er efterhånden en stor koncern med 11 bilhuse og et leasingselskab, der alle skal arbejde sammen og i samme retning. Det har vi arbejdet målrettet med, så godt nok markerer prisen kun vores salg af nye biler, men der ligger i høj grad en holdindsats bag titlen, og det er en titel, som alle godt 500 medarbejdere i Nielsen Car Group kan være meget stolte af, uddyber Anders Nielsen med trofæet i hænderne.
Bjarne Nielsen vandt prisen foran andre store bilkoncerner som Semler Mobility, Autohuset Vestergaard, STS Biler, Andersen Biler og Aunsbjerg. I alt 25 forskellige priser blev uddelt ved årets Auto Awards, som belønnede årets bedste og flotteste initiativer i hele autobranchen.
Foruden en awardjury har alle kunne stemme online på de nominerede. Det endte i en ny rekord med over 65.000 afgivne stemmer.
Koncerndirektør Bjarne Nielsen (tv) og direktør Anders Nielsen kort efter overrækkelsen af prisen. Foto: Hans Sandal
Nomineret i tre kategorier
Nielsen Car Group var nomineret i hele tre kategorier. Foruden Årets Nyvognsforhandler var koncernens eget leasingselskab LEASING DK for første gang nomineret som Årets Erhvervsleasingselskab.
Koncernen var også nomineret som Årets Markedsføringskampagne med deres online markedsføringstiltag og YouTube-kanal Bilguiden, der kører på tværs af alle koncernens brands, og hver uge producerer online indhold og videoguides for at klæde kunderne bedre på til at vælge ny eller brugt bil. Og selvom det ikke blev til priser i de to øvrige kategorier, er det en stolt og taknemmelig direktør, som tager den ene titel med hjem.
- Alle vores nomineringer vidner om, at vi har fat i noget og er på vej i den helt rigtige retning med alle vores tiltag. Jeg er ikke i tvivl om, at vi og vores dedikerede medarbejdere har endnu flere nomineringer og priser foran os de kommende år, lyder det fra Bjarne Nielsen.
Koncerndirektør Bjarne Nielsen og direktør Anders Nielsen ved prisoverrækkelsen Auto Awards 2022 i Cirkusbygningen i København. Foto: Hans Sandal